ELLEN WYNIA
de vrouw achter NAN


"Onze allereerste productielijn, jurkjes met streepjes, daar heb ik nog steeds wat mee!

Ellen Wynia is ondernemer met een passie voor mode. Haar Conceptstore aan het Hofplein te Rotterdam is het vlaggenschip voor haar merk NAN. Kleding van eigen design voor de professionele vrouw die zakelijk gekleed wil gaan. Altijd met een persoonlijke touch en een comfortabele feel.

Bij NAN doet leeftijd er niet toe; zowel de young professional als de ervaren vrouw aan de top kan bij haar terecht. Samen met haar team – drie vaste mensen, één stagiair en daarnaast haar moeder die af en toe een steentje bijdraagt – runt Ellen NAN. De door henzelf ontworpen kleding wordt geproduceerd in Italië en Portugal met lokale materialen. De damespakken voor vrouwen zijn de core van het aanbod, maar de collectie is veel breder dan dat.


Op 12 april a.s. organiseert Espaz samen met NAN het Mix & Match Fashion Event in de winkel van NAN, speciaal voor relaties van Espaz. Naar aanleiding daarvan vroeg ik Ellen om iets meer over zichzelf en NAN te vertellen.


Ellen: “Mode is belangrijk voor mij, jazeker. Maar ik houd niet van uiterlijk vertoon. Het innerlijk is belangrijk. Niettemin, ik kan erg genieten van dat moment dat een vrouw uit de paskamer komt, in de spiegel kijkt en duidelijk blij is met wat ze ziet. Ze gaat dan letterlijk wat meer rechtop staan. En dan denk ik: mode is geweldig!"

"Mijn moeder gaat ook af en toe op de foto, zoals laatst in een prachtig rood pak!

"Uiterlijk vertoon, daar ben ik niet van.
MAAR MODE IS GEWELDIG!"

"De collectie design ik met mijn team bestaande uit Maud, Vera, Fleur en een stagiair. Wij samen vormen een kleurrijk geheel met diverse achtergronden en specialismen. Mode, uiteraard, maar ook de sales en marketing plus een stukje techniek met het oog op de website. Daarnaast helpt mijn moeder ons. Zij doet onze boekhouding maar helpt als het nodig is ook met de verkoop. En af en toe gaat ze op de foto, zoals laatst in een prachtig rood pak.


Het ontwerpen is een heerlijk, never ending proces. Onze allereerste productielijn, jurkjes met veel streepjes, daar heb ik nog steeds wat mee, dat was zo bijzonder!


We maken bewuste keuzes. Zo vind ik het belangrijk dat iedereen bij ons terecht kan, los van leeftijd of figuur. In prijs hebben wij een brede range. Bijvoorbeeld pakken in de sale voor 149 euro, tot een goeie 500 euro voor een prachtig wollen suit. De collectie bestaat uit een aantal basis items die vrijwel altijd onderdeel zijn van onze producties. Ook bieden wij Limited Editions, meer uitgesproken designs die we beperkt aanbieden.


Wij kiezen daarnaast voor slow fashion; een mooi concept dat wil zeggen dat wij ons richten tégen eindeloos consumeren en veel weggooien. Wij gaan voor minder kleding, die langer mee kan. We streven met onze designs naar ‘nice in 2019’, maar nog even sterk in 2020! Pasvorm en kwaliteit zijn daarom belangrijk. En mixen en matchen, gewoon met wat je in de kast hebt hangen. Nieuwe designs stemmen we af op wat de klant al van ons heeft. Slow fashion is beter voor het milieu en voor je portemonnee!”