Paul Chaillet en Kirsten Fries vormen de directie van Go:Office in Utrecht. Per 1 januari 2025 mogen zij zich de nieuwe eigenaren noemen van Espaz.
Daar waar sommige mensen kiezen voor een rustige opstart van het nieuwe jaar, gaan Paul Chaillet en Kirsten Fries er vanaf dag 1 vol voor! Met de overname van Espaz breiden zij hun recruitmentactiviteiten uit. Hoogste tijd voor een kennismaking met deze twee professionals.
Paul, de lezers willen je graag leren kennen. Wat mogen ze over je weten?
"Ik ben 58 jaar, getrouwd met Marieke, vader van 3 kinderen. Ik heb 2 zonen, de oudste studeert Technische Geneeskunde in Enschede en de jongste doet in Utrecht Technische Bedrijfskunde. Mijn dochter zit in de vijfde klas van het tweetalig VWO. Ik woon in Beusichem, een klein dorpje aan de Lek, vlak onder Utrecht. Ik heb een passie voor theater en ben al 19 jaar bestuursvoorzitter van Theater Heerenlogement in Beusichem. Ik ga bij voorkeur op mijn racefiets naar het werk, ik tennis en heb een liefde voor de bergen (skiën en wandelen). Ik kan moeilijk stilzitten en heb altijd iets om handen".
Ondernemen is je niet vreemd, toch?
"Nee, dat klopt. Ik ben begonnen met verzuimcontroles in opdracht van arbodiensten, heb een bedrijf gehad in Mystery Shopping, was medeoprichter van Just Eat Benelux en heb een bedrijf gerund dat groepsaankopen doet in energie. Ik ben autodidact. Nu ben ik eigenaar van Go:Office. Wij richten ons op office vacatures in verschillende branches. Onze focusgebieden zijn marketing, sales, administratie, customer service, HR, finance en management ondersteuning. Onze klanten bevinden zich vooral in de regio's Utrecht en Amsterdam. Met de meeste werken we al jaren samen. Go:Office is ISO gecertificeerd en voert het SNA keurmerk".
Komen we bij jou, Kirsten. Vertel eens iets over jezelf.
"Ik ben 36 jaar, getrouwd met Niels en moeder van twee zoons, Xavi en Elias (9 en 5 jaar). Ik ben geboren in Houten en na een lange tijd in Utrecht gewoond te hebben, ben ik verhuisd naar Beusichem. Hhhhh, ja, ik weet het, ik woon in hetzelfde dorp als Paul. Hij woont er al heel lang, ik nog maar een paar jaar. Ik ben een enorme dierenliefhebber. Ik heb twee konijnen en een Franse bulldog. Ik vind het leuk om af en toe een ritje te maken op de motor, lekker te wandelen met mijn hond, te borrelen en ik ben gek op lezen".
Welke zakelijke weg heb jij tot nu toe bewandeld?
"Ik ben mijn carrière gestart in de horeca en heb de HBO-opleiding HRM afgerond. Op mijn 22e ben ik in de arbeidsbemiddeling begonnen als intercedent bij een uitzendbureau. Twee jaar later kwam ik bij Go:Office. Ik ben gestart als recruiter en alweer jaren werkzaam in de functie van commercieel directeur. Ik ben van nature een nieuwsgierig persoon en vind het daarom leuk om mensen te leren kennen, nieuwe bedrijven van binnen te zien en bedrijfsculturen te proeven".
Paul Chaillet en Kirsten Fries
Jullie vormen de directie van Go:Office. Hoe ziet dat er in de praktijk uit?
Kirsten: "Go:Office is opgericht in 2012. We zijn met z’n tweeën begonnen en inmiddels hebben we een team van vijf. Shanna en Danique zijn verantwoordelijk voor recruitment en Lisanne ondersteunt ons op het gebied van marketing en communicatie. Paul is verantwoordelijk voor financiën, de administratie, de verloning, ICT en websitebeheer. Als commercieel directeur ben ik verantwoordelijk voor de gehele commercie. Ik vorm het eerste contactpunt voor bestaande en huidige opdrachtgevers. Daarnaast onderhoud ik intensief contact met kandidaten en stuur ik het recruitment team aan. Paul: "En samen runnen we de zaak".
Jullie werken al ruim 12 jaar samen, hoe is dat?
Kirsten: "Onze samenwerking is uniek. We voelen elkaar naadloos aan en hebben aan een half woord genoeg. Intuitief nemen we dezelfde beslissingen en zitten we op één lijn. We nemen geen blad voor de mond, spreken altijd duidelijk onze mening uit en we kunnen dat goed van elkaar hebben. Door onze directheid blijven issues nooit onbesproken". Paul: "Wat ook een groot voordeel is; ons leeftijdsverschil van 22 jaar. We hebben allebei in dit vak evenveel ervaring, maar hebben verschillende levenservaringen en staan ook in andere fases van ons leven. Dat maakt de samenwerking complementair. Mocht ik ooit willen stoppen, dan neemt Kirsten het stokje over".
Espaz is gevestigd in Rotterdam. Wat hebben jullie met die stad?
Paul: "Mijn vader is geboren op het Noordereiland. Hij heeft daar tot zijn 16e gewoond. Van huis uit heb ik mooie verhalen over die periode meegekregen en dat heeft mijn band met Rotterdam gesterkt. Daarnaast wonen veel familieleden nog in Rotterdam, mijn neefje is een schoonzoon van een oud-burgemeester van Rotterdam. De stad is altijd een tweede thuis geweest. Kirsten: "Ook ik heb al van jongs af aan een sterke binding met het Rotterdamse, daar mijn familie van mijn moederskant er vandaan komt. Ik ben er dan ook trots op dat ik juist in deze stad een bedrijf over kan nemen".
En hoe zit dat met Den Haag, ook daar worden veel zaken gedaan.
Paul: "Vanuit een vorig bedrijf ken ik Den Haag als mijn broekzak. Ik verbaas me er altijd over hoe elke stad een eigen cultuur heeft. Den Haag en Rotterdam liggen hemelsbreed 20 kilometer bij elkaar vandaan, maar zijn zo verschillend. Den Haag kent meer overheidsorganisaties en de samenwerking daarmee is heel anders dan die met een Rotterdams havenbedrijf, bijvoorbeeld".
Waarom is jullie oog op Espaz gevallen?
Paul: "Wij waren al langer aan het rondkijken om te komen tot uitbreiding. Go:Office is een mooi bedrijf dat sterk geworteld is in de regio's Utrecht en Amsterdam. Onze wens was om de business uit te breiden richting Rotterdam/Den Haag, zodat we een goede dekking in de Randstad hebben. Onze persoonlijke voorkeuren in deze markt zijn niches. Mooie bedrijven die zich richten op een specifieke doelgroep. Algemene spelers zijn er al genoeg en daar wordt geconcurreerd op geld en aantallen. Dat is niet ons streven. Wij willen concurreren op kwaliteit en persoonlijk contact. Daarom spreekt Espaz ons zo enorm aan".
Wat gaat de klant merken van de overgang?
Kirsten: "Aan de voorkant verandert er zo min mogelijk. Espaz blijft zoals het nu is. Temeer omdat een groot aantal opdrachtgevers en kandidaten een jarenlange relatie hebben opgebouwd met Espaz en steeds weer terugkomen. Soms met een tussenpoos van jaren. Zij willen de kwaliteit die ze gewend zijn en wij willen dat zij alleen merken dat de contactpersoon is veranderd. Zij mogen ervan uitgaan dat het niveau van de dienstverlening gehandhaafd blijft". Paul: "Go-Office en Espaz hebben vergelijkbare backoffice activiteiten; deze zullen op termijn worden samengevoegd. Aan de achterkant zijn er dus synergetische voordelen te behalen op het gebied van verloning, administratie en CRM".
Er zijn overeenkomsten en verschillen. Hoe gaan jullie daarmee om?
Kirsten: "In de kern hebben Espaz en Go:Office veel overeenkomsten. Het leveren van kwaliteit en de klanten ècht kennen zijn voor ons grote drijfveren. We werken beiden aan duurzame relaties met de opdrachtgevers, maar ook met de kandidaten die we selecteren en plaatsen. Maar er zijn er ook verschillen. Go:Office houdt zich voornamelijk bezig met werving en selectie voor verschillende functies in office omgevingen, terwijl Espaz zich volledig richt op management ondersteunende functies. Wellicht kunnen we uitgebreidere ondersteuning bieden als het gaat om het invullen van office-brede vacatures. We zien een prachtige kans op kruisbestuiving. Daar wordt iedereen beter van".
Jullie willen graag een 'warme overdracht'. Wat betekent dat in de praktijk?
Kirsten: "We zijn inmiddels al een tijd op de achtergrond aan het meewerken om Espaz zo goed mogelijk te leren kennen. Sinds een maand draai ik mee met Georgia om een goed beeld te krijgen van het kandidaten- en opdrachtgeversbestand. Wij bezoeken veel opdrachtgevers en spreken kandidaten. Dit zullen we in januari voortzetten. Paul: "Ik werk intensief samen met Yvon. Wij concentreren ons in de overdracht op de back office en communicatie. Ik ben van mening dat de klant (of het nu de opdrachtgever is of de kandidaat) qua back office niets mag merken van de overgang. Als dat zo is, ben ik happy. Nadat de overdracht op alle fronten is afgerond, nemen we het stokje over van Georgia en Yvon".
Waar kijken jullie het meest naar uit?
Kirsten: "Werken in hartje Rotterdam en veel in Den Haag zijn. De steden ervaren en beleven. We zijn nieuwsgierig naar de voor ons nieuwe samenwerkingen en kunnen niet wachten om in verbinding te komen!".
Wat willen jullie de lezers (voor 2025) meegeven?
Paul: "Wij hebben er zin in en staan te popelen om kandidaten en opdrachtgevers samen te brengen, te ondersteunen en te adviseren, bijvoorbeeld als het gaat om de vernieuwde arbeidswetgeving".